Dag13 stukje extra - Reisverslag uit Bytów, Polen van AnsenDigiPiet Verkooijen van Unnik - WaarBenJij.nu Dag13 stukje extra - Reisverslag uit Bytów, Polen van AnsenDigiPiet Verkooijen van Unnik - WaarBenJij.nu

Dag13 stukje extra

Door: digipiet

Blijf op de hoogte en volg AnsenDigiPiet

18 September 2015 | Polen, Bytów

Dag 13 vrijdag 18 september 2015
Vandaag op een mooie zonnige dag en met wind in de rug omhoog in Polen gefietst vanaf Trzcianka naar Bytów.

De dag begon met 10 graden maar de lucht was onbewolkt, dus het zag er naar uit een goede dag te worden. Na mijn ontbijt in een mooi Hotel Ajaks in Trzcianka met weer knakworst met mosterd en droge boterhammen met kaas en spek kon ik om 7:45 al op mijn fietsje stappen voor een wat later bleek een lange dag te worden.

De eerste grote plaats welke ik aandeed was Piła, waar ik nog wat boodschappen voor deze en de komende dag heb gedaan.
Daarna ging de fietstocht zeer voorspoedig, veel goede weg met over het algemeen goed asfalt, wind in de rug, dus het gemiddelde van deze dag kwam met 80 km in de benen op 21,6 per uur, wat me eerder nog niet gelukt was. Heb ik ook niet naar geprobeerd, maar vandaag werkte in het begin alles mee.
De temperatuur liep onderweg rustig op van in de morgen 10 graden naar in de middag 20 graden tot 9 km voor mijn bestemming van vandaag het asfalt veranderde in een hoefpad door het bos en later in een zandpad door het bos! Daar ging mijn opgebouwd gemiddelde van op dat moment van 21,6 over 119 km!
Toch kwam ik op de tevoren gereserveerde overnachtingsplaats Hotel Zajazd in Babilon om ongeveer 15:00 uur aan. Onderweg had ik al de gedachte als ik vroeg aankom dan probeer ik om ongeveer 50 km verder te gaan fietsen naar Bytów, en besloot op dat moment om toch maar verder te fietsen naar een hotel in Bytów. Wel heb ik eerst op Booking.com gekeken naar een beschikbaar hotel, die waren er voldoende dus heb ik er een met een overnachting van € 29,95 incl. ontbijt geboekt en na de bevestiging per email ben ik verder gaan fietsen.
De benen waren even stijf geworden, maar later ging het weer beter en om ongeveer 17:30 uur kwam ik aan.
Dit is dus geen dag van 128 km geworden maar eindigde met 171 km in de benen en met de daarbij behorende 686 hoogtemeters.
Nu nog een nachtje slapen en dan op naar de laatste dag.
Ik heb Ans gebeld dat ik weer veilig aangekomen was en voorgesteld dat ze naar mij in het hotel kon laten brengen door Emiel, zodat we samen de laatste etappe konden fietsen. Maar dat ging niet omdat ze al andere dingen gepland hadden vertelde ze mij.
Dus morgen dan maar alleen de laatste etappe naar Lebork fietsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

AnsenDigiPiet

Ans en Piet op weg met de fietsen naar Emiel en Monica van Es woonachtig in Lebork in Polen

Actief sinds 02 Sept. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5022

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 27 September 2015

Ans en Piet op de fiets naar Polen

Landen bezocht: